Akıllı Ulaşım Teknolojileri      |      Tartım Teknolojileri      |      Aydınlatma      |      Çelik Konstrüksiyon-Direk

Ön İhbarlı Ağırlık ve Boyut Kontrol Sistemi

Sistem; kamyon, çekici, tanker, otobüs, minibüs ve kamyonet gibi ağır nakliye araçlarının, değişik bölgelerde kurulacak modern istasyonlar tarafından yapılacak kontrollerle, kurallara uygun ağırlık ve boyuta taşımacılık yapmalarını amaçlamaktadır. Sistem devlet kurumlarının bilgi ağı yapıları ile entegre çalışmaktadır.

Ön ihbarlı ağırlık ve boyut kontrol sistemi, özellikle yolların bozulmasını, araçların fazla tonaj altında çabuk yıpranmasını engellemek- te ve bunlara bağlı olarak oluşan trafik kazalarını önlemektedir. Diğer önemli kazanımları ise haksız rekabetin önlenmesi ve kurallara uygun davranmayı teşvik etmesidir. Bununla beraber, ağırlığı kritik seviyenin altındaki araçların istasyona girmeden direkt olarak devam etmesi sağlanmakta ve yol kenarı denetim istasyonlarındaki yoğunluklar giderilmektedir. Bu durum sürücülerin zaman kaybını önlemekte ve yakıt tasarrufu sağlamaktadır.

Sistemin Bileşenleri

  • Merkezi Donanımlar (Server, bilgisayar, kesintisiz güç kaynağı, monitörler vb.)
  • Yüksek Hızlı Hareketli Ağırlık (HSWIM) Ölçüm Birimi
  • Düşük Hızlı Hareketli Ağırlık (LSWIM) Ölçüm Birimi
  • Boyut Kontrol Sistemi
  • Kamera Sistemleri
  • Plaka Tanıma Sistemleri
  • Değişken Mesaj Sistemleri
  • Kontrol Yazılımları

Yüksek Hızlı Hareket Halinde Tartım Sistemi

Yüksek hızlı hareket halinde tartım sistemi, genellikle düşük hızlı hareket halinde tartım sistemi için ön ihbar olarak kullanılmaktadır. Yüksek hızlı hareket halinde tartım sistemi, yol üzerine yerleştirilen yüksek kararlılık ve dayanıklılığa sahip kuvars ağırlık sensörleri, loop dedektörler, plaka tanıma sistemleri, değişken mesaj sistemleri ve kontrol kabinetlerinden oluşmaktadır.

Ağır nakliye araçlarını seyir halinde iken aks ve brüt ağırlıkları yüksek doğruluk oranı ile hızlı bir şekilde tespit edilmekte ve sistemde ağırlık bilgisi ile birlikte araçların aks sayısı ve aks grubu bilgileri de elde edilmektedir. Bu sayede araçların sınıfları tespit edilir ve bu sınıflara karşılık gelen yasal ağırlık limitleri karşılaştırılmaktadır.

Yapılan değerlendirme sonucunda limit aşırı ağırlık görülen araçlar, plaka tanıma ve kamera sistemleri ile kayıt altına alınır. Daha hassas ölçüm için değişken mesaj sistemlerinde aracın plakası ile beraber yol kenarı düşük hızlı hareket halinde tartım sistemine girmesi gerektiği mesajı verilir. Ağırlık limiti aşırı olmayan araçlara ise değişken mesaj sistemlerinde yol kenarı istasyona girmeden devam etmeleri mesajı verilir. Böylelikle araçların güzergahlarında devam etmeleri sağlanarak yol kenarı düşük hızlı hareket halinde tartım istasyonlarındaki araç yoğunluğunun önüne geçilmektedir. Bu durum sürücülerin zaman kaybını önlemekte ve yakıt tasarrufu sağlamaktadır.

Düşük Hızlı Hareket Halinde Tartım Sistemi

Düşük hızlı hareket halinde tartım sistemi, araçların ağırlıklarının hassas bir şekilde tespit edilmesinin gerekli olduğu devlet kurumları tarafından yönetilen yol kenarı denetim istasyonları uygulamalarında kullanılmaktadır. Ön ihbar sistemi, düşük hızlı hareket halinde tartım sisteminin destekleyici yapısıdır. İstenirse, düşük hızlı hareket halinde tartım sistemi tek başına da kullanılabilir.

Düşük hızlı hareket halinde tartım sisteminin bileşeni olan aks kantarı, araçların aks ağırlıkları ile brüt ağırlıklarının tespit edildiği birimdir. Tartım işlemi araçların belirlenen düşük hız limitleri dahilinde hareket halinde otomatik olarak gerçekleştirilmektedir.

Düşük hızlı hareket halinde tartım sistemi yapısının içerisinde; loop dedektör, plaka tanıma sistemleri, kamera sistemleri, boyutlandırma yapan lazer tarayıcılar, gösterge, kontrol kabinetleri ve yazılımlar da bulunmaktadır.

Düşük hızla hareket halinde tartım sisteminde, istasyona giren aracın aks ağırlıkları, brüt ağırlığı, plakası ve boyutları saptanmakta ve kontrol yazılımı üzerinden yasal limitleri aşıp aşmadığı tespit edilmektedir. Buna göre otomatik cezai işlemler gerçekleştirilmektedir.